ord

klockan 12.00 då ska jag börja plugga, det är om 10 minuter. jag ska plugga till 2, sen läsa ur min eneglska bok till tre, sen prommenera ut till goliat, mocka, borsta, rida, ta in alla hästar, hoppas att pappa vill hämta mig på scotern:P, komma hem duscha, äta middag, plugga, sitta här en stund. INTE TILL HALV TRE!! och sen gå och lägga mig.

jag bara hatar att jag jämt planerar mina dagar så där.

imorn åker pappa till öland och lämnar grejor, sen kommer han hem igen för vi ska ner den 1/1:D det ser jag fram emot. (dock inte telefonräkningen) ;)

jag måste få skriva några rader om igår kväll/natt:) igen, igen blev det så.. och jag står inte ut med det.. jag kommer vara knäpp när skolan drar igång igen. helt lost:O
ofta har jag frågat mig vad känslor ska vara bra för, kommer aldrig på nå vettigt svar på den frågan.. men de finns där och man känner dem. kanske är det inte så tokiga iaf och som du sa, livet är inte alltid så lätt.
nej, vore det alltid lätt skulle man kanske aldrig se någon glädje i problemlösingar.
för ingeting är omöjligt. det har jag bestämt mig för.

gällande känslor är det absolut förbjudet att sopa dem under mattan och låssas som ingenting. man måste lära sig att acceptera dem, samtidigt som det kanske inte alltid blir som man vill. livet kommer inte serverat på silverfat, uppdukat på bord med vitalinnedukar. man måsta ta det i egna händer. det kommer komma motgångar, då måste man våga se framåt. för det hjälper inte att grubbla över det som redan varit. gjort är gjort.

så på tal om igår, om sveriga bara va en så där 10 mil långt å 5 mil brett då skulle allt vara mycket längre. men hur som helst, idag är jag positiv till mina tankar och känslor, så jag sen inte 50 mil som något vidare hinder.. kanske som en möjlighet istället..


Kommentarer
Postat av: Robert

fullspäckat schema idag igen?
vi får nog börja skärpa oss lite med tiderna. det börjar bli lite sen men varför blir man alltid så pratglad/pratsugen frammåt småtimmarna? slår ju aldrig fel.
om livet alltid skulle vara lätt, då skulle det iten vara nått roligt att leva faktiskt. jag tror man mår bra av att ha lite motgångar i sitt liv. man får ltie att fundera på. för hur roligt skulle det vara att få alltidn serverat på ett silvefat?
tänk om Sverige skulle vara så litet. då skulle det vara enklare. men det hade varit många människor på en och samma yta. men som sagt det är tanken som räknas :) du skriver så gulligt :) Puss

2007-12-29 @ 13:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0