tillräckligt snäll?

jul om två dagar, hemma är vi mitt uppe i allting, jag satte mig här en stund. imorn ska jag äntligen få träffa hanna  <3 gud va skönt det ska bli, allt är så enkelt med henne. blir julmat och julklappsbyte:) plus att jag behöver någon att prata med.

va trött jag blir:/ som att allting ska vara mitt fel, på mitt ansvar. tänk om någon förstod, men alltid ska man vara så himla förstående till alla andra. hur ska jag förstå andras tankar, när man inte förstår hur å varför de agerar som de gör?
så fort någon gråter, då uppmärksammas det. tårar, alltid dessa tårar som ska tala om hur personen mår, darrig röst och sogsen blick. men sen när slutade vi lyssna på ord? sen när blev det svårt att förstå andra och framföra allt varför ska det vara mest synd om den som väljer att gå den jobbigaste vägen?

det måste vara något i mitt sätt att uttrycka mig som gör att ingen hör på eller, lyssnar ingen?

ärligt, vem kan man lita på?
tydligen inte på dem man trodde, för hur man en gör blir allt bara fel. va ska jag göra liksom, förlåt, förlåt för att skolan går bra, för mina betyg, förlåt för att jag har en häst, förlåt för att jag har andra vänner som inte är ni. FÖRLÅT SÅ HIMLA MYCKET!!

glöm det!!
glöm att jag tänker be om ursäkt för att jag är jag. jag tycker ju om mig själv och om ni inte kan göra det, om någon inte tycker om mig för att jag är Cecilia, jag då får det vara. snacka illa om mig då, gör det om det glädjer, men stå för det sen! då är det okej, så att jag vet varför jag inte duger i dina ögan.

så frågan blir nu, två dagar innan den 24 december, om jag varit tillräckligt snäll..? förstårs beror det på vem man frågar, det är upp till tomten, men jag säger så här. har jag inte varit det, så står jag för det! jag kan kan stolt stå för att jag inte allting är snäll och rar, som jag handlar och agrerar, det gör jag för att jag tycker så! jag skulle ju inte göra så om jag sen skulle ånga mig. klart att alla ångrar sig bland, men just då fanns det en anledning till varför du gjorde som du gjorde och jag tror att man ska gå på första känslan. om man vågar lita på sina känslor, de kan ändras, men just då var det viktigt att man trodde på den!

image15

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0