Kina tankar..

tänkte bara skriva några rade, väl hemma i sverige om min Kina trip:)
Kina är speciellt, kulturen, maten, skolsystemet.. de skiljer sig från sverige och jag fick bara ett smakprov på hela kina under de 7 dagar jag var där. Vi var ju mest på Beijing 101, skolan, hotellet och hade två turist dagar, svårt att säga hur ett land är då. men jag hade det toppen. dock har jag insett att amerika inte inspererar mig. jag va ju lite anti usa redan innan och konferensen va väldigt amerekansk..det blev så mycket av allting å inget tänka själv.. typ som en bigMc med extra pommesfrites;)

Men kineserna var undebara:D genom snälla och urmysiga<3 det var dem jag umgick mest med. så häftigt.

jag har bestigit muren, gått på himmelskafridenstorg och spatserat igenom den förbjudna staden:P dessutom hann vi med en shoppingdag, då var det bara att pruta, å jag måste säga att jag tycker att jag var riktigt bra på det:) min peakjacka för 150kr å mina replay jeans för lika mycket, riktigt bra gjort:D

jag vill tillbaka, men som turist med dem som funkar som jag. så att jag kan få strosa runt i min egen takt, ingen blir stressad, eller irriterad för att jag vill klämma på samma sak 4 gånger innan jag bestämmer mig. så att jag kan få tilla i varuhustet på fiskarna i akvariet en kvart, bara för att det e så olika hemma. jag menar hur många gånger kommer man till kina? det hade varit kul om mamma hade följt med, vi funkar likadant i affärer å när det gäller att handla kulturellagrejer!

image6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0