sista september...

jag sitter och pluggar, så egentligen borde jag inte skriva..men jag behövde rensa hjärnan. skriva ner min tankar.

lullaby - vaggvisa
remedy - bot
hela tiden kan man lära sig nya saker, om man är öppen för det:)

idag var jag men mamma och pappa på högmässa. det handlar inte om att vi är religösa eller nått i den stilen. min syster skulle sjunga och jag tror, ja, jag tror på Gud. det var en familjemässa, så det var väldigt lättsamt. fast jag tänker alltid i kyrkan, man behöver bara tänka på sig själv.

ÄNGLAR var temat, dessa ljuvliga varelser som alltid finns vid våran sida även om det inte alltid känns så...de följer oss dygnet runt, så att vi aldrig ska behöva känna oss rädda och ensamma. upplever man rädsla och ensamhet, då tror man nog inte på dem. det finns en sång som går:

"glöm inte bort att änglarna finns, att de finns här för att se hur vi har det, att de kan hjälpa oss fast de inte syns, glöm inte bort att änglarna finns"

så satt jag där på en grön stol och lät tankarna vandra iväg, tillsammans med min ängel..min ängel har cheepmonday, converse och håret på en sne..den tog mig med på en vandring en månad tillbaka i tiden och jag insåg vad mina känslor förändrats! ängeln visade mig slutet av sommarlovet..:/ början av september<3 och de senaste veckorna som jag gått funderat så mycket kring.

- nu vet du iaf hur det ligger till, sa ängeln och drog handen genom håret...

- ja, sa jag...det var för att jag frågade.

- just det, svara de ängeln. annars får man inget veta. även om sanningen ibland är den värsta och inte alls vad man trott alla gånger, så är det sanningen som är den äkta. ingen tjänar något på att ljuga och hitta på saker...det gör det bara värre i längden..

- jo, jag vet väl det, sa jag och sänkte blicken..tankarna föll än en gång tillbaka på dig..

- så du måste vara sann mot dig själv också, ängeln lyfte min blick.

- vad menar du med det? jag såg förvånat på ängel

- så här..jag vet hur du känner..jag vet vem du tänker på..lilla vän, jag är alltid med dig. tro inte att du kommer glömma allt på en vecka, låt det ta tid. du trodde verkligen på den här killen, för att det kändse så fint allting. han hittade känslan åt dig. jag vet det, för jag var med...

- men, jag var tvungen att avbryta ängeln..men det är ju inte så nu...

- nej, precis och det kommer inte bli så heller..det är sanningen, det vet du precis lika väl som jag. men du kan aldrig vända dina känslor ryggen. det går inte! du måste tillåta dina känslor att finnas där, även om de gör dig ledsen, om de gör så att du ibland inte kan sova, plugga eller le åt saker som du tidigare lett åt. ljuger du för dig själv, då ljuger du för alla! lita på ditt hjärta, nu känner du så här och även om det gör ont så kommer du vinna på att låta känslan finnas där till hjärtat är redo för att låta känslan gå iväg. det kan ta tid..men stressa inte, du har hela livet framför dig!

ängeln la sin hand på min axel, för den såg att jag blev ledsen..


- jag hatar sanningen, sa jag. jag hatar min känslor!

- men det hjälps inte, för de kommer finnas där tills du är redo att låta dem gå iväg..

- jag kommer aldrig bli redo, snyftade jag. för...för det kändes så äkta, de var så fint allting.

ängeln tog mina händer i sina

- det känns skit nu. men det kommer en morgon då du inte drömt om honom..en morgon då du är redo att drömma om någon annan. den dagen, då ska du få låna min byxor, för jag vet att du vill ha ett par sånna.

nu log jag.

- tack, sa jag! det ska jag komma ihåg...


Kommentarer
Postat av: Hanna

du är verkligen världens sötaste människa!

2007-10-20 @ 18:51:42
URL: http://hannana.blogg.se
Postat av: Cecilia

va sot du ar:) jag blir so glad av dig

2007-10-22 @ 15:43:00
Postat av: Bea

Mycket fint skrivet :) Det är så att man blir så glad av dig! Dina tankar om allt och ingenting <3 Bästa Du <3

2012-04-20 @ 22:16:59
URL: http://familjengraff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0