tankeburk:)

ingen har sagt att tonåren ska vara lätta år, men tänk vad jag önskar att det var så! jag vill nog inte vara vuxen nästa år...eller det är inte ens ett år kvar, det känns som att tiden bara rusar iväg...lååångt iväg, utan att jag hinner med:/

jag skulle uppskatta om jag fick vara 17 ett år till, hur som helst är jag redan förlorad, som håkan sjunger...så då kan jag vara det ett extra år. förlora mig hit och dit... jag vet ändå inte vad jag ska göra av allting, vad ska jag bli när jag bli stor? vad ska jag göra av mina studier och framförallt, just idag. VAD OCH VAR SKA JAG GÖRA AV MIN TANKAR? jag tänker så mycket på allting att jag inte hinner med att se var det som händer tar vägen...jag är för upptagen med morgondagen att jag inte hinner med idag.

det skulle vara bra med en burk, en glasburk med lock, som jag kunde lägga alla tankar i. sen när jag beöver tankarna, då kunde jag ta fram burken, ta fram de tankar jag vill tänka och skruva på locker, för att de andra tankarna ska stanna kvar. det ska jag fixa, en tankeburk:) fast det skulle så fort bli full...eller hur stor är en tanke egentligen? det känns som att mina, de som jag tänker mest på nu, fyller hela mig, hela mitt rum, hela mitt hus, vägen där jag går, hela stallet, de finns i korridorerna i skolan. min tankar finns överallt där jag är...men det kan ändå inte vara så stor plats, jag menar...alla andras tankar finns ju också där. tankar kanke är bra på att trängas, jag tror att de alltid fått göra de, de har vant sig vid tanken...

DU<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0