med din tröja

jag ska plugga nu, läsa lite om Botswana inför redovisningen imorgon.

det är helt sjuk, jag blir förstörd av att läsa fakta!!
120.000 barn i Botswana med en befolkning på ungefär 1.8 miljoner saknar en eller båda föräldrarna pga hiv/aids.
270.000 personer i Botswana är smittade med hiv
80% av alla patienter på botswanaska sjukhus lider av hiv/aids.

vi måste reagera NU!!!




just nu sjunger Patrik Isaksson för mig:
"För jag längtar att ha dig tillbaka"

Jag längtade att ha dig tilbaka, det var så det var och jag har Gudarna att tacka för att du ville ha mig tillbaka.
Underbart.

det finns så mycket att fundera över, om bara några dagar fyller jag 18 år. Kan du tänka dig det.. 18 år.. jösses.
fast kanske blir det inte så tokigt iaf, fylla år är alltid kul och 18 är ju ingen ålder man kan hoppa över. lika viktig som 13, 4 eller ja vad som helst. om lika många år, ja då är jag 36.. 36.. HAR FÖRMODLIGEN FAMILJ DÅ!!

men det är lång till dess, än så länge kan jag sitta med mina läxor fram till midnatt, än så länge kan jag spendera timmarna efter skolan tillsammans med Goliat, än så länge kan jag vara 17 åriga Cecilia.

jag tänkte på dig idag:
imorse när jag gick upp,
när jag gick till skolan,
på skoltoaletten,
på lektionen,
påväg hem,
när jag fikade med mamma,
när jag var ute och gick i vårsolen,
i kön til potatisbilen,
på franskmötet inför Paris resan,
under middagen,
framför datorn, iklädd din tröja. bara för att det luktar så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0