möte med våren...

gick från kören idag, hur glad blir man när snön vräker ner den 8 APRIL.
Två daga tills jag fyller år, ingen snö den 24 december, men snö den 8 april.. kanske till och med den 10.

på söndag bär det av till Paris, ska faktiskt bli riktigt roligt.
"möta våren i Paris, vad romantiskt" som min svenska lärare uttryckte sig.
inte helt fel, kan behövas, vårkänslorna är väldligt långt borta just nu.

jag, mamma å hilma var på lindex idag, fick lite strumpor och en BASKER
inget Frankrike utan basker. plus att jag i fredags köpte ett par solglasögon.


jag börjar vakna igen,
ser ljusare på livet nu.
det känns inte lika tungt längre.
solen har strålat in genom mitt lilla fönster
det är mycket i skolan, men det är ljust ute.
det är ljust när jag går hemifrån,
det är ljust när jag kommer hem från Goliat.
dessutom, jag har sett vitsippor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0