första dagen

jag gick upp imorse, duschade, klädde på mig, åt frukost, sminkade mig och gick till skolan.

nu är vi störst:)

rektorn pratade lite, han är rätt skön ändå.. skämtade lite om de där betongklumparna som står på skolgården för att bilarna inte ska köra där, men sen ska det bli parkering (för bilar) vadå dubbelmoral.

sen gick vi til klassrummet, fick schemat som överlag är helt okej, men det är ju tillfälligt, som alltid i början så vi får väl se hur det blir om en månad. vi pratade lite, ska visa ettorna runt på skolan på måndag. i alla hus.. å vi som bara hittar i B och C, så det blir spännande:D

men det betyder inte så mycket.

TANZANIA ÄR BOKAT

mellan den 23 januari och 9 februari blir det Afrika för halva S3G
det lät så spännande när Petronella berättade om det, tyvärr blir det inga masajer.
men vildmakrsliv i två dagar, besök på skolor, hos fiskare, på gatubarnsprojekt, på barnhem med spädbarn
(jag kommer vilja ta med mig dem hem)
vi ska till staden Bukoba, som ligger i nordvästra Tanzania. dit komer vi åka med buss ifrån Uganda.

nu gäller det bara att planera projektarbetet!

var hos Goliat nu på eftermiddagen, sen började det regna så jag fick vänta ut det innan jag kunde trampa hem igen.
nu är jag själv hemma, alla andra är på fotboll. ska gå ut å gå en sväng, förbi konsum för jag är sjukt godissugen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0