sista

idag är verkligen sista, sista på rktigt.

sista dagen på mitt sista sommarlov, hur kul låter det liksom?
jag ska börja mitt sista år på gymnasiet.

men det känns bra, jag vill till Tanzania,  läsa psykologi, ta studenten å men sen:
STOP!

för då kommer sommaren 2009 och efter den kommer hösten 2009, jag är 19 år och måste göra någonting..det är då framtiden börjar..
jag ska rädda världen:)
fast grejen med det är att när jag igår klickade runt på Saco:s hemsida fanns det ingen utbildning, eller titel som hette "rädda jorden"
så där brast det, illa:/

jag vill jobba med människor, socionom, lärare..
sen kom jag på att jag ville bli rektor. eller jag har tänkt tanken förut, det skulle verkligen vara bra för idag är typ alla rektorer eller skolledare, äldre tunhåriga män (50+) va har de att komma med?
samhället förändras, Pq-formeln må vara den samma, men strunt i den, hallå..hur svårt kan det vara att sätta in några siffor (väldigt svårt, men det är en annan historia)  men samhället förändras, skolan, hur människor kommuniserar, vädret (för var va solen i augusti). En förändring krävs och då är det bra om jag bli rektor.
(jag ska dock inte lova något, för imorn kanske jag vill bli busschaufför)

idag vaknade jag av att mamma och Hilma gick till skolan, Hilma skulle också börja trean:D vi följs åt, fast hon är nio år yngre. hur som helst kunde jag inte somna om sen, så jag låg å lyssnade på musik, på min nya mp3.
FÖR JAG HAR BLIVIT SÅ KÄR..
- i en underbar låt
Lucky - Jason Mraz Ft Colbie Caillat

Do you hear me,

I'm talking to you

Across the water across the deep blue ocean

Under the open sky, oh my, baby I'm trying

Boy I hear you in my dreams

I feel your whisper across the sea

I keep you with me in my heart

You make it easier when life gets hard


så låg jag där i med mina rosa hörlurar i öronen och lyssnade på låten..om och om igen,
fylldes av en konstig känsla.
(jag vet fortfarande inte om det va glad eller ledsen)




 

Kommentarer
Postat av: hampus

du de där med pq-formeln... de låter som om "vi" naturare e helt överflödiga xD nu får du allt förklara deii xD hehe

2008-08-21 @ 21:42:00
URL: http://stavem.blogg.se/
Postat av: Cecilia

haha, kanske. men jag kan ju också pq-formeln (kunde förra året iaf) saken är den att alla formler finns ju redan, så va ska vi med dem till? kanske är de jätte bra, jag menar något ska man ju ha de till. typ som tandkräm;) den finns å vi använder den:) That's it liksom, en sen då..

jag tror inte krångliga ekvationer är lösningen på framtiden, inte på min iaf.



dock kan jag avundas dem som fattar alla dessa bokstäver, siffror, krumilurer. jag skulle också vilja förstå, vilja kunna klottra ner några höger och vänsterle för att kunna få ut vad X blir. men jag kan inte, därför skriver jag i stället:)



men jag lovar att ändar inställning, (att ekvationer inte är onödiga)

om du räknar ut va jag ska bli med hjälp av en andragradare:D

2008-08-22 @ 13:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0