drömmar och msn...

fredag morgon, börjar skolan om två timmar, sitter med matte b, ska räkna några tal innan jag klär på mig.

jag kan knappt förstå det?
men även om jag inte förstår det så är det sant. tänk nästa helg, det är upp till franskan och ungdomar mot droger, upp till pappa. en halv nio fredagen den 25 januaru 2008, är det upp till bevis. låter lite som ett spel, var väl inte tanken direkt, men det är lite så det känns.

på lördag har vi pratat i en månad:) så det blir en månad och en vecka den 26.
det är ofattbart, EN MÅNAD. sen någon dag efter jul via telefon också. det här är lite charmigt:

*lunarstorm
*msn
*bilddagboken
*sms
*telefon
*mail
(*min blogg)

om man räknar med min blogg konvenserar vi på 7 olika sätt:D

tycker man om varandra då?
om inte vore det väldigt konstigt.

jag har sagt att jag är knäpp, de har märkt i skolan att jag hoppar på moln, jag tycker det är lättare att gå upp på morgonen, skolan känns ljusare (trots att jag har lite problem med tankeförmågan)

hon slöt ögonen... kröp ner under sina två filtar och duntäcket med tomtar på.
om hon dessutom önskade riktigt mycket kände hon sig inte ensam längre.
någon låg bredvid och andades. saken var den att om hon skulle vända på sig skulle sängen vara tom, så hon låg kvar och blundade.
det fanns ingen i sängen förutom hon, en massa kuddan, en giraff och en rosa liten björn.
men drömmen, önskan om att någon skulle ligga bakom henne, smeka henne i håret, lägga armen om henne, fanns där och kanske var det inte omöjligt att det skulle bli så.
 
hon öppnade ögonen igen, rummet var alldeles mörkt förutom de två små självlysande stjärnor som satt fastklistrade i taket.
"ta mig dit", tänkte hon
till stjärnorna, där är inget omöjligt, där är 50 mil ingeting, för rymden är så otroligt stor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0