plugga

jag orkar inte med skolan längre, det känns verkligen som att den tar kol på mig.
det spelar ingen roll hur mycket tid jag lägger ner på den, hur mycket jag pluggar, hur aktiv jag är på lektionerna för det finns alltid dem som vill förstöra.

jag satt med skolgrejor till ett igår natt, jag hade gått upp klockan kvart över fem. sen gick jag upp klockan åtta, för att plugga till en redovisning som inte blev av för att ingen annan hade gjort något.

nu orkar jag inte plugga mer, jag är sjukt trött på skolan, på dåliga lärare, på snus i korridorerna, på läxor som man kan bada i, på 300 engelska glosor och på falska personer. jag vill ha sommarlov. jag vill bara bort!

jag ska plugga en stund nu, jag måste väl det antar jag.
imorgon är jag ledig, då ska jag PLUGGA! som en tok, först ska jag till stallet för goliat ska ha nya skor, sen blir det plugga, sjunga, till stallet igen å ge kvällsmat till kusen, sen hem å plugga igen.

jag lever för skolan, fast att den just nu får mig att inte vilja någonting.
nu har jag inte pluggat på en timme, för jag är helt slut i huvdet, men innan jag lägger mig ska jag skriva engelsaglosor och ändra lite i min debattartikel.

imorn blir det svenskaboken, litteraturseminariet, eneglska glosorna och franskan som prioriteras.
jag kommer älska trean, ingen franska, ingen gympa, ingen matte!!

LÄÄNGTAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0